کاشت بادام مامایی تک مغز در ارومیه موجب خشک شدن دریاچه شد

بادام مامایی تک مغز “گلدهی نامشخص” را نشان می دهد، به این معنی که گل ها با سرعت یکسانی در گیاه رشد نمی کنند و بالغ نمی شوند. به این ترتیب، دکتر دین پیشنهاد می‌کند که وجود بادام‌ مامایی با نسبت O/L پایین در دسته‌های بادام‌ مامایی با اولئیک بالا به این دلیل است که بادام‌ مامایی ها در اواخر فصل رشد می‌کنند و قبل از رسیدن به بلوغ برداشت می‌شوند.

اجرای استراتژی هایی برای جلوگیری از گنجاندن بادام مامایی نابالغ در دسته ها ممکن است راه حلی برای کاهش سطح آلودگی باشد.

علاوه بر این، دکتر دین و تیمش در حال بررسی ماندگاری و خواص فیزیکی روغن‌های بادام‌ مامایی با طیف وسیعی از نسبت‌های O/L هستند. آنها با استفاده از ابزارهای تحلیلی پیشرفته و آزمایش حسی توصیفی، نشان دادند که با افزایش سطح اسید اولئیک، طعم محو می‌شود و ایجاد طعم‌های قدیمی کند می‌شود.

با استفاده از این معیارها، آنها مشخص کردند که روغن های بادام مامایی با بالاترین نسبت O/L 33.8 ماندگاری هفت برابر بیشتر از روغن هایی با کمترین نسبت O/L 1.3 دارند.

شناسایی میزان تخریب در بادام مامایی با نسبت های O/L متفاوت به ویژه برای تولیدکنندگان مواد غذایی مهم است که از این اطلاعات برای انتخاب گونه های مناسب بادام مامایی و تعیین مدت ماندگاری توصیه شده محصولات خود استفاده می کنند.

دکتر دین و تیمش بررسی کردند که چگونه این اسیدهای چرب در طول دوره رشد بادام مامایی دونده و ویرجینیا، برای انواع معمولی و دارای اولئیک بالا، ایجاد می شوند. آنها پیشنهاد می کنند که اگرچه برخی از آلودگی ها به دلیل اختلاط فیزیکی بادام مامایی در طول فرآوری است، الگوی رشد خود گیاهان بادام مامایی تا حد زیادی مقصر آلودگی است.

با نمونه‌برداری از بادام‌ مامایی ها در طول رشدشان، دکتر دین نشان داد که سطوح اسید اولئیک در بادام‌ مامایی های با اولئیک بالا در حین رشد افزایش می‌یابد، به طوری که نمونه‌های اولیه دارای نسبت O/L در حدود 4 هستند – بسیار کمتر از استاندارد صنعتی. با این حال، از اواسط دوره رشد به بعد، بیشتر بادام مامایی های دارای اولئیک بالا از نسبت O/L 9 فراتر رفته بودند.