کاربرد روغن کنجد در مشهد موجب انقراض آبزیان خلیج فارس شد

روغن کنجد در مشهد سرشار از مس است که یک ماده ضد التهاب طبیعی است. مس ممکن است به کاهش التهاب و ناراحتی ناشی از نقرس و آرتریت کمک کند. این ماده معدنی همچنین ممکن است تورم مفاصل را کاهش داده و استخوان ها و رگ های خونی را تقویت کند. گنجاندن این روغن غنی از مس در رژیم غذایی ممکن است به حفظ استحکام و استحکام بدن برای سال‌ها بدون هیچ گونه التهاب دردناک کمک کند. ممکن است التهاب را کاهش دهد.

ممکن است از آسیب DNA جلوگیری کند
این روغن ممکن است حاوی یک فیتوکمیکال غذایی به نام سزامول باشد که دارای خواص آنتی اکسیدانی است. طبق مطالعه ای که در مجله Environmental Toxicology and Pharmacology منتشر شده است، این خواص آنتی اکسیدانی ممکن است به محافظت در برابر آسیب DNA ناشی از تشعشع کمک کند.

ممکن است به رشد نوزاد کمک کند
یک گزارش منتشر شده در مجله تحقیقات پزشکی هند ممکن است نشان دهد که استفاده از روغن‌هایی مانند روغن‌های گیاهی، روغن خردل و روغن کنجد برای ماساژ نوزادان می‌تواند به تقویت رشد کمک کند. همچنین ممکن است گردش خون را افزایش دهد و باعث ایجاد خواب مناسب بعد از ماساژ در نوزادان شود.

موارد استفاده از روغن کنجد
این روغن در آشپزی استفاده می شود و بیشتر در غذاهای آسیایی از جمله غذاهای چینی، ژاپنی و آسیای جنوب شرقی و همچنین در غذاهای خاورمیانه استفاده می شود.
شما می توانید آن را به صورت خام با ریختن آن روی سبزیجات برشته یا سالاد مصرف کنید.
به دلیل اثرات مفیدی که بر بدن و پوست دارد، ممکن است در ماساژ استفاده شود.
این روغن حتی به عنوان روغن حامل برای محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مورد توجه است.
هشدار: اگر از داروهای ضد انعقاد یا رقیق کننده خون استفاده می کنید، قبل از افزودن روغن کنجد به رژیم غذایی خود باید با پزشک خود صحبت کنید. فشار خون شما را کاهش می دهد و خون را رقیق می کند. بنابراین، ترکیب آنها می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد. در غیر این صورت هر طور که دوست دارید از آن لذت ببرید. آشپزی مبارک!