پارچه مخمل مجلسی از نخ سه لایه تولید میشود

چرخاندن فرآیند باز کردن رشته ابریشم خام از پیله به طور مستقیم روی نگهدارنده است.

هنگامی که چندین رشته رشته، اعم از ابریشم خام یا مصنوعی، با هم ترکیب شده و به هم می پیچند و نخی با ضخامت مشخص تولید می کنند، به این فرآیند پرتاب می گویند.
استفاده مورد نظر از نخ معمولاً روش بسته بندی به کار گرفته شده را تعیین می کند.

با گسترده شدن تولیدات پارچه، قیمت پارچه ملحفه ای ترک کاهش پیدا کرده.

بوبین ها هسته های چوبی، مقوا یا پلاستیکی هستند که نخ ها هنگام چرخاندن روی آنها پیچیده می شوند و در مرکز خود سوراخ هایی دارند که به آنها اجازه می دهد روی دوک ها یا سایر وسایل نگهدارنده قرار گیرند.

قرقره ها استوانه ای هستند و دارای فلنج های انتهایی هستند مخروط ها با داشتن یک هسته مخروطی شکل، بسته ای به شکل مخروطی تولید می کنند.

لوله ها با هسته های استوانه ای شکل بسته های استوانه ای تولید می کنند.

پنیرها بسته‌های نخی استوانه‌ای هستند که بر روی یک لوله پیچیده می‌شوند و بر خلاف بسیاری از بسته‌های دیگر، قطر آنها بیشتر از ارتفاع است.

اسکین ها کلاف هایی از نخ هستند که بدون هسته نگهدارنده هستند.

تا به حال فکر کرده اید که طرز استفاده از پارچه بجای نوار بهداشتی چگونه است؟


پیرن‌ها بسته‌های بشکه‌ای بزرگی هستند که برای نگه‌داشتن پود، یا پرکننده، منبع نخ شاتل در بافندگی استفاده می‌شوند.

گلدان ها لوله های مخروطی کوچکی هستند که نخ های پود را برای بافندگی نگه می دارند.

تیرها استوانه های چوبی یا فلزی به طول حدود 5 فوت و قطر تا 10 اینچ هستند که نخ هایی که به عنوان تار در بافندگی استفاده می شود روی آنها پیچیده می شود.

نخ‌های یک‌لایه یا تک‌لایه، رشته‌های منفردی هستند که از الیافی تشکیل شده‌اند که حداقل با مقدار کمی پیچ در کنار هم قرار گرفته‌اند.

یا از رشته های گروه بندی شده با یا بدون پیچش. یا از نوارهای باریک از مواد؛ یا از رشته های مصنوعی منفرد اکسترود شده در ضخامت کافی برای استفاده به تنهایی به عنوان نخ (مونوفیلامنت).

نخ های منفرد از نوع تابیده شده، که از الیاف کوتاه زیادی تشکیل شده اند، برای نگه داشتن آنها به پیچ و تاب نیاز دارند و ممکن است با S-twist یا Z-twist ساخته شوند.

برای تولید انواع پارچه از نخ های تک استفاده می شود که همین باعث بالا رفتن قیمت پارچه مخمل مجلسی میشود.

نخ های لایه دار، چین دار یا تا شده از دو یا چند نخ منفرد به هم تابیده شده تشکیل شده اند. به عنوان مثال، نخ دولایه از دو رشته تک تشکیل شده است.

نخ سه لا از سه رشته تک تشکیل شده است در ساختن نخ های لایه ای از رشته های تابیده شده، رشته های منفرد معمولاً هر کدام در یک جهت می پیچند و سپس با هم ترکیب می شوند و در جهت مخالف می پیچند.

هنگامی که هر دو رشته تک رشته و نخ های لایه نهایی در یک جهت تابیده می شوند، الیاف سفت تر می شود و بافت سخت تری ایجاد می کند و انعطاف پذیری را کاهش می دهد.

نخ های لایه ای استحکام را برای تکه دوزی با پارچه های صنعتی سنگین ایجاد می کنند و همچنین برای پارچه های شفاف با ظاهر ظریف استفاده می شوند.

  • منابع:
    1. Reeling and throwing
  • تبلیغات:
    1. پرورش میگو توسط حیوانات دیگر!
    2. چوب های دارچین کاملاً متفاوت به نظر می رسند
    3. کودهای شیمیایی تهیه شده از پوست درخت!کودهای شیمیایی تهیه شده از پوست درخت!
    4. دارچین در درمان اکثر بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد