لباس رسمی به عنوان یک وسیله تراز اجتماعی شناخته میشود.

ماهیت ظرافت یکنواخت مدل لباس مجلسی ساده و شیک زنانه در لباس مردانه باید حتماً همان لباس های تقریباً تغییرناپذیر باشد که به عنوان “رسمی” توصیف می شوند.

دقیقاً برعکس لباس‌های «رسمی»، لباس‌های رسمی مردانه به همان اندازه که به‌طور عجیبی رفیع‌کننده و نجیب‌کننده هستند، سودمند و همسطح هستند.

این ممکن است در ابتدا یک تناقض به نظر برسد، اما فقط باید به یک رویداد “کراوات سیاه” فکر کرد تا متوجه شد که حداقل به طور انبوه، ماهیت یکنواخت لباس رمزگذاری شده و به راحتی قابل تشخیص در سطح جهانی همه مردان را در این لباس قرار می دهد.

همان رده، وزن بلوک سقفی بسیار شبیه به یک یونیفرم برای ارتش، نیروی دریایی یا نیروی هوایی.

اما مانند نیروهای مسلح که دارای رده‌های مختلف هستند، تفاوت ملموس در منشأ در لباس‌های شب یا رسمی قابل مشاهده است. آیا این کت و شلوار سفارشی است؟ آیا آن اجاره است؟ آیا این یک دست و پا زدن است؟ آیا این یک یافته خوش شانس در یک بازار قدیمی است؟

یک رویداد کراوات سیاه دریایی از آبنوس و عاج است همه مردان، اگرچه از رده‌های مختلف جامعه، حداقل از نظر بصری و ظاهری بر اساس قرارداد با هم متحد هستند.

لباس رسمی ظرف ژله تک نفره نه تنها به عنوان یک وسیله تراز اجتماعی برای مردان در یک گردهمایی عمل می کند، بلکه یک پس زمینه یکنواخت (یا شاید “قطره سیاه”) برای مهمانان زن فراهم می کند که البته محدود به رنگ مشکی نیستند.

لباس های آنها لباس‌های رسمی دارای اقتدار و اعتماد به نفس مطمئنی در مورد آن‌ها هستند و عموماً در برابر مد مقاوم هستند، البته برخی از طراحان سعی می‌کنند از مجموعه‌ای به مجموعه دیگر با سختگیری‌های خود بازی کنند. اما به نظر می رسد مشتریان همیشه به تاریخ، سنت و سبک جاودانه کلاسیک های تزلزل ناپذیر باز می گردند.

شناخته‌شده‌ترین لباس رسمی، کراوات مشکی است در ایالات متحده که معمولاً به آن تاکسیدو گفته می‌شود و اغلب به «تاکس» کوتاه می‌شود.

در سال 1896، یک شیک پوش شیطون و نماد شکن، گریسوولد لوریلارد، یک ژاکت رسمی کوتاهتر و مشکی (بدون دم) به یک کلوپ کانتری در پارک توکسدو، نیویورک پوشید و این نام مشخص شد.

بخش ژاکت از گروه کراوات مشکی گاهی اوقات به عنوان “ژاکت شام” نامیده می شود، اگرچه این نام آنقدر محدود است که نمی تواند همه کارکردهای اجتماعی بی شمار آن را در بر بگیرد.

اساساً، لباس بلوچی زاهدانی این اصطلاحات همگی به یک لباس اشاره دارند، اگرچه برخی معتقدند که ژاکت تاکسیدو کلاسیک باید یقه شال داشته باشد تا یقه‌های اوج، و بسیاری از آنها هیچ رنگی به جز مشکی را نمی‌دهند (بعضی‌ها کرم را مجاز می‌دانند).

اما این تمایزات بیشتر به تربیت و سلیقه پوشنده مربوط می شود و نه خود لباس.

  • منابع:
    1. FORMAL WEAR, MEN’S
  • تبلیغات:
    1. گلیم و نحوه ساخت فرش را شرح می دهند
    2. سفرهای بین شهری را با این وسیله طی کنیم
    3. زردآلو خشک از نظر کل قند کمتر و دو برابر کلسیم دارد
    4. بازگشت دوباره بیل گیتس به صدر جدول پس از ۱۲ سال