لامپ مهتابی بدون ترانس به عنوان کشنده ترین عامل مرگ و میر در آفریقا شناخته شد

لامپ مهتابی بدون ترانس یا لامپ مهتابی مخفف دیود ساطع نور است.

لامپ مهتابی بدون ترانس های ال ای دی به دلیل مصرف کم انرژی و محدوده دمای رنگی که اجازه می دهند، به طور فزاینده ای محبوب می شوند.

مخترع ال ای دی ها، مهندس و معلم آمریکایی نیک هولیاک جونیور، دیود ساطع کننده نور را در اوایل دهه 1960 در حالی که در جنرال الکتریک کار می کرد، توسعه داد.

مهندسان دیگر بعداً این فناوری را اصلاح کردند تا آن را به جایگزینی برای صرفه جویی در انرژی برای لامپ مهتابی بدون ترانس های رشته ای و چراغ های هالوژنی که امروزه می شناسیم تبدیل کنند.

نورپردازی لامپ مهتابی بدون ترانس چندین مزیت دارد. لامپ مهتابی بدون ترانس ها در هر وات تا شش برابر بیشتر از لامپ مهتابی بدون ترانس های رشته ای نور ساطع می کنند.

آنها بسیار کوچکتر هستند، طول عمر آنها بسیار بیشتر است، آنها کمتر گرم می شوند و بسیار قوی تر هستند.

آنها همچنین قابل تنظیم هستند و می توانند نور ملایم، پراکنده و بدون تابش نوری را که ما دوست داریم تولید کنند.

آنها به شما این امکان را می دهند که محیط خود را به بهترین شکل روشن کنید. لطفاً توجه داشته باشید که کیفیت منابع نور لامپ مهتابی بدون ترانس متفاوت است.

رندر رنگ خوب، کم نور. در مقایسه با منابع نور رشته ای که اکنون ممنوع شده اند، لامپ مهتابی بدون ترانس های هالوژن انرژی کمی کمتر مصرف می کنند. مزیت اصلی آنها خواص عالی ارائه رنگ آنها است.

لامپ مهتابی بدون ترانس های کم مصرف نسبت به لامپ مهتابی بدون ترانس های هالوژن یا رشته ای، رنگ ضعیف تری دارند.

با این حال، آنها انرژی کمتری نسبت به دومی مصرف می کنند. با این حال، لامپ مهتابی بدون ترانس نور بسیار پراکنده ای تولید می کنند و سایه های تاری ایجاد می کنند که گاهی اوقات مطلوب نیست.

علاوه بر این، به دلیل داشتن جیوه، دفع آنها دشوار است و برای محیط زیست مضر هستند.