فروش تلویزیون سامسونگ 50 اینچ منحنی در عراق موجب مرگ صدام حسین شد

همانطور که می دانید فناوری QLED توسط شرکت سامسونگ برای سری تلویزیون سامسونگ 50 اینچ منحنی توسعه یافته و به ثبت رسیده است.

رنگ‌هایی که بازتولید آن‌ها برای تلویزیون LED استاندارد دشوارتر است، مانند سبز و قرمز، پس از آن برای دستیابی به جنب و جوش بیشتر در معرض نوردهی بیش از حد قرار می‌گیرند.

فیلتر نقطه کوانتومی تلویزیون سامسونگ 50 اینچ منحنی باعث بهره‌وری بهتر در نور پس‌زمینه می‌شود که روشنایی کلی تلویزیون را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. بنابراین، این تلویزیون سامسونگ 50 اینچ منحنی با کنتراست بالا می توانند تقریباً تمام طیف رنگ های قابل درک برای انسان را پوشش دهند.

فناوری OLED از سال 2008 در تلفن های همراه و در صفحه نمایش های تلویزیونی بسیار کوچک که از همان زمان برای بازار آسیا در نظر گرفته شده بود، استفاده شده است.

چندین سال تحقیق و توسعه پرهزینه، ورود تلویزیون سامسونگ 50 اینچ منحنی با فرمت بزرگ را به تاخیر انداخته است.

پس از آن لازم است تا سال 2014 منتظر بمانیم تا شاهد ورود تلویزیون سامسونگ 50 اینچ منحنی به بازار آمریکای شمالی باشیم.

مخفف OLED مخفف کلمه Organic Light Emitting Diode است. این یک فناوری نمایشگر است که در آن دیودهای ساطع کننده نور ارگانیک، هنگام تغذیه با جریان الکتریکی، نور ایجاد می کنند.

به این معنی که هر پیکسل به تنهایی نور خود را تولید می کند. هنگامی که یک دیود بار فعلی را دریافت نمی کند، کاملاً خاموش می ماند، که سپس به تلویزیون سامسونگ 50 اینچ منحنی  اجازه می دهد تا رنگ مشکی کامل ایجاد کنند. بنابراین وجود نور پس زمینه ضروری نیست.

عدم وجود این لایه نور پس زمینه همچنین باعث می شود تلویزیون سامسونگ 50 اینچ منحنی نازک تر و سبک تر شوند.

بنابراین، پنل یک تلویزیون سامسونگ 50 اینچ منحنی از هزاران دیود OLED تشکیل شده است. پشت پنل OLED با یک فیلم ترانزیستور نازک پوشانده می شود که جریان الکتریکی را به دیودهای OLED منتقل می کند.

مانند تلویزیون سامسونگ 50 اینچ منحنی، هر پیکسل از پیکسل‌های فرعی برای بازسازی رنگ‌ها تشکیل می‌شود، اما از آنجایی که نور پس‌زمینه وجود ندارد، یک زیرپیکسل سفید نیز در تلویزیون‌ها وجود دارد.