ساخت خانه ای با کاشی بین کابینتی شیشه ای بر روی آب

مروری تاریخی بر توسعه کاشی و سرامیک در این مقاله ارائه شده است. گفته شده است که دنباله کاشی و سرامیک ریشه در تمدن دره سند دارد.

پیشرفت مواد منجر به سرازیر شدن توسعه در زمینه های علم و فناوری می شود.

مقاله حاضر به قلمرو مهندسی سرامیک می پردازد که عمدتاً بر آموزش و مشاغل در زمینه های مورد احترام در هند متمرکز است.

این مقاله همچنین چارچوب و کار تحقیقاتی در مهندسی سرامیک در هند را دارد. تعریف شده است که کل فرآوری سرامیک ها در آزمایشگاه ها انجام می شود، مانند نسوزها، ظروف سفید سرامیک، کوره سوخت و پیرومتری و غیره.

کاشی بین کابینتی شیشه ای یکی از حوزه های صنعت کاشی و سرامیک است که در ادامه درباره آن بحث می کنیم.

تعدادی شغل وجود دارد که توسط بخش دولتی و همچنین بخش خصوصی ارائه می شود.

مشخص شده است که مهندسان سرامیک می‌توانند در بخش‌های هوافضا، صنعت خودروسازی، تولید مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی، الکترونیک، فرآوری مواد غذایی، معدن، پزشکی و پالایشگاه در هند فرصت‌های شغلی به دست آورند.

برنامه های درسی، دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در مهندسی سرامیک مشخص شده است. ویژگی های تحصیلات دو درجه در رشته مهندسی سرامیک شرح داده شده است.

بیان شده است که ابتکارات متعددی توسط دولت برای افزایش مهارت و دانش در مهندسی سرامیک انجام شده است که در مقاله موجود مورد بحث قرار گرفته است.

تعریف شده است که یک پیشرفت جدید در مهندسی سرامیک ابتکاری برای افزایش دانش از طریق سخنرانی های ویدیویی است که توسط چند موسسه ارائه می شود.

چشم انداز کاربرد سرامیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بیان شده است که اهمیت سرامیک مانند مجسمه های طراحی، سفال، ساخت و ساز ساختمان، بهداشتی و نساجی و غیره به صورت روزانه بیرون زده است.

نتیجه گیری شده است که سرامیک پتانسیل بالایی دارد.