خوردن شکلات شونیز دومینیکا توسط اهالی روستایی در کنیا موجب مرگ ده ها نفر شد

شکلات شونیز دومینیکا به رطوبت حساس است. بنابراین باید در جای خشک نگهداری شود.

شکلات شونیز دومینیکا به بو حساس است. شکلات شونیز دومینیکا بویژه بوهای خارجی را به سرعت جذب می کند. بنابراین باید تا حد زیادی در بسته بندی های بدون بو نگهداری شود.

هرگز شکلات شونیز دومینیکا را در نزدیکی مواد غذایی با بوی تند مانند پنیر، ماهی یا گوشت نگهداری نکنید.

پس از برداشت میوه کاکائو، بذرها از پوست میوه جدا شده و تخمیر می شوند که در سبدهای تخمیر یا خمره های تخمیر انجام می شود. دانه ها و تفاله ای که به آنها می چسبد تا 8 روز در این مخازن تخمیر باقی می مانند.

در طول فرآیند تخمیر، دما تا حدود 50 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و در طی آن مواد عطر، بو و طعم مهمی ایجاد می شود.

سپس دانه های تخمیر شده کاکائو تمیز و در حدود 150 درجه سانتیگراد برشته می شوند. فرآیند برشته کردن، محتوای آب را تا 2% کاهش می دهد، آفات باقی مانده از بین می روند و طعم دهنده های ناخواسته تبخیر می شوند.

سپس هسته های خشک شده را می شکنند تا پوسته ها و نهال ها جدا شوند. دانه های کاکائو حاصل تقریباً حاوی 55 درصد چربی، 11 درصد پروتئین و 6 درصد نشاسته است.

این توده کاکائویی نقطه شروع تولید شکلات شونیز دومینیکا است که پس از آسیاب کردن با کره کاکائو حاصل از تولید کاکائو مخلوط می شود. اما برای به دست آوردن محصول نهایی “شکلات شونیز دومینیکا”، مراحل کار بیشتری لازم است.

میوه های روغنی
میوه های روغنی شامل بادام زمینی، فندق، نارگیل، آجیل کولا، بادام، گردو، پسته، بادام هندی، آجیل کاج، گردو، گردو و ماکادمیا است. آنها هم به صورت آسیاب شده در شکلات شونیز دومینیکا معمولی و هم به صورت کامل در شکلات به اصطلاح آجیلی استفاده می شوند.
ادویه ها و طعم دهنده ها
تقریباً هر شکلات شونیز دومینیکا حاوی ادویه یا عطر است. برای اینکه یک شکلات شونیز دومینیکا به نام یک ادویه یا طعم نامگذاری شود، باید حداقل 1٪ از ادویه یا طعم آن را داشته باشد. اینها به عنوان مثال ب. وانیل، هل، گشنیز، جوز هندی، گرز، میخک، فلفل (سیاه و سفید)، فلفل دلمه ای، بادیان ستاره ای، دارچین، قهوه، چای یا فلفل قرمز.