خفاش‌ها در مصرف انرژی صرفه‌جویی میکنند؟

دانش به‌دست‌آمده کاردستی با بطری در چند دهه گذشته در مورد معماری غیرفعال خورشیدی، که برای گرم کردن یا خنک‌کردن خانه‌های مسکونی استفاده می‌شود، می‌تواند به جعبه‌های خفاش (و سایر اشکال توسعه خفاش مصنوعی حیات وحش) منتقل شود تا ترمودینامیک آن‌ها را بهبود بخشد و برای محدوده‌های سردتر و بزرگ‌تر مناسب باشد.

شرایط اقلیمی طرح های خورشیدی غیرفعال از موقعیت جغرافیایی ساختمان و شرایط آب و هوایی، شکل ساختمان، جهت گیری، مصالح ساختمانی، دهانه ها و موارد دیگر بهره می برند تا مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش را به حداقل برسانند تا شرایط حرارتی مناسب برای ساکنان آن حفظ شود.

این اصول طراحی بارهای گرمایشی و سرمایشی را از طریق استراتژی‌های کارآمد انرژی، مانند استفاده از توده‌های حرارتی برای ذخیره گرما، که از طریق تشعشع در شب توزیع می‌شوند، کاهش می‌دهند.

هدف مطالعه حاضر بهبود خواص حرارتی جعبه های خفاش مصنوعی برای پاسخگویی بهتر به ترجیحات حرارتی خفاش های کوچک قهوه ای ماده باروری ساکن در کبک بود، لانه خفاش همانطور که از طریق محدوده دمایی بهینه توسعه یافته 22-40 درجه سانتی گراد (EOTR) تخمین زده شد.

ابتدا، ما تاثیر سه پایه (قطب، ساختمان‌های بدون گرمایش، و ساختمان‌های گرم شده) و چهار جهت (جنوب، شرق و غرب برای ساختمان‌ها و جنوب، شرق و جنوب شرق برای قطب‌ها) را بر روی ترمودینامیک آزمایش کردیم.

متداول ترین مدل جعبه خفاش، طرز تهیه کوفته کلاسیک 4 محفظه است. سپس ما تأثیر طراحی جعبه خفاش را بر ترمودینامیکی آن با آزمایش چهار مدل جعبه خفاش معمولی و هشت مدل جدید طراحی شده ارزیابی کردیم.

از آنجایی که مدل‌های جدید طراحی شده در طول سال‌ها بهبود یافته‌اند، ما فقط نتایجی را ارائه می‌کنیم که ترمودینامیک بهترین مدل جدید طراحی شده خود، Ncube PH1، را با رایج‌ترین مدل، یعنی کلاسیک 4 محفظه در نسخه اصلی مقایسه می‌کند.

در نهایت، ما با استفاده از این دو جعبه، مصرف انرژی روزانه خفاش‌های قهوه‌ای کوچک حامله و شیرده را مدل‌سازی کردیم.

ما پیش‌بینی کردیم که عوامل خارجی، مانند جهت‌گیری رو به شرق و نصب بر روی یک ساختمان گرم‌شده، می‌تواند خواص حرارتی جعبه‌های خفاش را بهبود بخشد و زمان صرف شده در EOTR 22 تا 40 درجه سانتی‌گراد خفاش‌های کوچک قهوه‌ای ماده باروری را بهبود بخشد.

همچنین انتظار داشتیم که ادغام مفاهیم صرفه‌جویی در انرژی و گرمایش غیرفعال در طرح‌های جعبه خفاش، خواص حرارتی را بهبود بخشد و مقدار زمان را در یک EOTR 22 تا 40 درجه سانتی‌گراد در مقایسه با طرح‌های سنتی افزایش دهد.

در نهایت، لوستر جدید پذیرایی ما انتظار داشتیم که بهبودهای حرارتی در جعبه‌های خفاش، همانطور که در طول آزمایش‌های مزرعه‌ای ما اندازه‌گیری شد، مصرف انرژی روزانه مدل‌سازی‌شده خفاش‌های کوچک قهوه‌ای ماده باروری را کاهش دهد.

ما انتظار داشتیم که خفاش‌ها در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، مخصوصاً در شب و در اوایل صبح، زمانی که ماده‌های تولید مثلی در هنگام گرم شدن مجدد پس از حملات چروک شبانه دچار مشکل حرارتی می‌شوند.

  • منابع:
    1. Using mounting, orientation, and design to improve bat box thermodynamics in a northern temperate environment
  • تبلیغات:
    1. میوه فروشی که یک شبه میلیاردر شد
    2. یافتن انگشتر یعقوب نبی در مصر خبرساز شد
    3. مردی با فلش مموری بی خواب شد
    4. تاثیر خوردن گلاب در دوران بارداری بر شنوایی نوزاد!