بوقلمون وحشی کوچک آزاد پیر

بوقلمون وحشی کوچک از دسته پرندگان بومی کشور آمریکای شمالی است.این دسته از بوقلمون های وحشی قادر به پرواز کردن هستند و می توانند مسیرهای کوتاه را در زمان کمی پرواز کنند سرعت آنها حدودا 80 کیلومتر بر ساعت است.بوقلمون های وحشی همان طور که از نام آنها مشخص است اهلی نیستند و به محض احساس خطر پرواز می کنند و معمولا در ارتفاع های پائینی هم پرواز می کنند.

بوقلمون های وحشی در انواع و نژادهای گوناگونی وجود دارند که می توان به بوقلمون های وحشی شرقی، اسسولا، ریو گراند، مریام و گولد اشاره کرد که همگی بومی کشور آمریکا هستند.

بوقلمون وحشی کوچک آزاد پیر

خرید بوقلمون وحشی

خرید بوقلمون وحشی بوقلمون از دسته پرندگان بزرگی هستند که بر روی منقارشان یک زائده گوشتی دارند و از این جهت در راسته باقرقره ها قرار می گیرند.بوقلمون ها به دو دسته اهلی و وحشی تقسیم بندی می شوند.

زیستگاه اولیه بوقلمون ها در قاره آمریکا و مکزیک بوده است.از تخم و پر آنها استفاده می کردند.نوع دیگری از بوقلمون هم وجود دارد که به بوقلمون مسواکی معروف است این نوع بوقلمون به جای خوابیدن به روی تخم هایش آنها را در کپه ها پنهان می کند.کپه در واقع مواد گیاهی در حال پوسیدن است که قابلیت اشتعال هم دارد.

امروزه خرید و فروش بوقلمون وحشی در همه جای دنیا رواج پیدا کرده است و به دلیل خاصیت های فراوانی که بوقلمون وحشی دارد ترجیح می دهند از گوشت این پرنده استفاده کنند.

امروزه پرورش پرندگان و به خصوص بوقلمون بسیار افزایش یافته است و به دلیل بالا رفتن آگاهی مردم نسبت به گوشت این پرنده مصرف آن هم افزایش یافته است.

از انواع نژادهای بوقلمون های وحشی می توان به ‌‌سیاه،اسلیت،برنز،بوربون،بیوتی و غیره اشاره کرد.

بوقلمون وحشی آمریکا

بوقلمون وحشی آمریکا بوقلمون وحشی آمریکا هم مانند سایر پرندگان همه چیز خوار هستند و از انواع کرم ها و حشرات،دانه های گیاهی مثل ذرت،گندم و خزندگان کوچک تغذیه می کنند.بوقلمون های اهلی و خانگی هم تغذیه ای شبیه به گونه های وحشی دارند.

بوقلمون های وحشی در واقع بیشتر طول روز را مشغول خوردن غذا هستند و برای اینکه غذایشان هضم شود در جایی استراحت می کنندگوشت بوقلمون وحشی دارای بسیار زیادی از اسیدهای آمینه و اسید فولیک است و می تواند نیازهای روزانه ما به آهن را تامین کند.

حتی گوشت بوقلمون وحشی دارای چربی کمتری نسبت به گوشت قرمز است.از دیگر ویژگی های گوشت بوقلمون وحشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_مصرف گوشت بوقلمون وحشی می تواند کلسترول های بد خون را کاهش دهد.

_گوشت بوقلمون وحشی حتی قادر است هورمون تستوسترون را افزایش داده و مقاومت بدن را بالا ببرد.

_افرادی که دارای چربی خون هستند می توانند به جای گوشت قرمز از گوشت بوقلمون وحشی استفاده کنند.

_همچنین گوشت بوقلمون وحشی دارای بسیار زیادی از سروتونین است.سروتونین باعث افزایش آرامش و کاهش ناراحتی های اعصاب می شود پس توصیه می شود برای کاهش استرس از گوشت بوقلمون وحشی استفاده کنید.

بوقلمون وحشی پیر

بوقلمون وحشی پیر بوقلمون وحشی منبغ غنی از انواع پروتئین ها و ویتامین ها هستند و نسبت به گوشت مرغ طرفداران بیشتری دارند.وزن جنس نر و ماده بوقلمون های وحشی با هم تفاوت دارد.

جنس نر معمولا تا 11 کیلو رشد می کند و جنس ماده تنها 5 کیلوگرم وزن می گیرد.بوقلمون های وحشی برخلاف بوقلمون های اهلی و حتی با وجود وزن سنگینی که دارند قادر به پرواز هستند ولی بوقلمون های اهلی قادر به پرواز نیستند.

گوشت بوقلمون وحشی دارای اسید تریپتوفان است که این ماده برای افرادی که از کم خوابی رنج می برند می تواند بسیار مفید باشد.بوقلمون های وحشی حدود ۱۲ سال عمر می کنند ولی معمولا در سالن های پرورش بوقلمون معمولا این پرندگان را تا قبل از یک سالگی ذبح می کنند.

بوقلمون های وحشی پرندگانی با حافظه قوی هستند و همچنین قادرند تمام رنگ ها را تشخیص دهند.بوقلمون ها جدا از رنگ و نژادی که دارند در ذات همگی شبیه به هم هستند.

بوقلمون های وحشی ظاهری شبیه به طاووس دارند و دارای پرهای رنگارنگ هستند.تخم های بوقلمون دارای خال های قهوه ای رنگ است و از نظر سایز کمی بزر.تر از تخم مرغ است.بوقلمون های وحشی به دلیل اینکه بیشتر از علف های طبیعی تغذیه می کنند دارای امگا 3 بیشتری نسبت به بوقلمون های پرورشی و اهلی هستند.

البته جالب است بدانید که گوشت بوقلمون وحشی در دو نوع سفید و قرمز وجود دارد و معمولا گوشت های قسمت سینه ،سفید و گوشت ران ها قرمز است .طبع گوشت بوقلمون وحشی گرم است و توصیه می شود افرادی که دارای مزاج سرد و تر هستند حتما از این گوشت برای متعادل کردن مزاج استفاده کنند.نکته دیگر اینکه گوشت بوقلمون وحشی ماده نسبت به نوع نر آن از لطافت بیشتری برخوردار است.

بوقلمون وحشی جنگل

بوقلمون وحشی جنگل اکثرا بوقلمون های وحشی در جنگل ها و به دور از انسان ها زندگی می کنند و مردم بیشتر تمایل به خوردن گوشت بوقلمون های وحشی دارند چرا که از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده می کنند و گوشت سالم تری نیز دارند.امروزه بوقلمون های وحشی را نیز رام کرده اند و پرورش می دهند.

گوشت بوقلمون بسیار برای بدن مفید است.به دلیل اینکه امروزه تحرک انسان بسیار کم شده است بیشتر افراد دارای مشکلات قلبی و عروقی و فشار خون بالا شده اند.گوشت بوقلمون وحشی می تواند برای درمان بیماری های قلبی بسیار کمک کننده باشد.

از دیگر ویژگی های گوشت بوقلمون وحشی می توان برای درمان کم خونی،درمان ام اس،ضد افسردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.حتی از چربی بوقلمون وحشی می توانند انواع کرم ها و ماسک ها را برای درمان مشکلات پوستی تولید کنند.

تخم بوقلمون هم ساختاری شبیه به تخم مرغ دارد و هم اینکه از نظر طعم و مزه هم شبیه تخم مرغ است ولی نسبت به آن از خواص بیشتری برخوردار است.به همین دلیل راه اندازی یک پرورشگاه بوقلمون بسیار سودمند است و از جمله مشاغل پر درآمد محسوب می شود.زرده تخم بوقلمون وحشی بر طبق تحقیقات انجام گرفته از حساسیت کمتری برخوردار است و به همین دلیل از منابع مهم تامین پروتئین برای کودکان محسوب می شود.

همچنین تخم بوقلمون وحشی حاوی ویتامین دی است و استفاده از آن در وعده های روزانه کودکان باعث می شود تا از بروز بیماری هایی مثل راشیتیسم و نرمی استخوان در آنها جلوگیری کند. و همچنین دارای کلسیم فراوانی هم هست و کمک بسیار زیادی به رشد استخوان ها می کند.پروتئین های موجود در تخم بوقلمون برای عضله سازی و تقویت عضلات هم بسیار مفید است.