اسید سولفوریک خالص موجب افزایش زاد و ولد عقرب ها شد

در این مقاله به اقدامات آزادسازی تصادفی اسید سولفوریک خالص میپردازیم پس با ما همراه باشید.
اقدامات احتیاطی شخصی: فوراً منطقه را تخلیه کنید. منطقه خطر را ایزوله کنید. پرسنل غیر ضروری و محافظت نشده را دور نگه دارید.

به ظروف آسیب دیده یا محصول ریخته شده دست نزنید مگر اینکه از تجهیزات حفاظتی مناسب استفاده کنید. مواد ناسازگار و سایر مواد خطرناک را حذف یا جدا کنید.

روش‌های مهار و پاک‌سازی: ریزش‌ها یا نشت‌های کوچک: نشت را با جاذب‌هایی که با محصول ریخته شده واکنش نشان نمی‌دهد، نگه دارید و خیس کنید.

جاذب مورد استفاده را در ظروف مناسب، سرپوشیده و دارای برچسب برای دفع قرار دهید. نشت یا نشت بزرگ: نشت را با یک جاذب که با محصول ریخته شده واکنش نشان نمی‌دهد، نگه دارید و خیس کنید.

برای جلوگیری از روان شدن، محصول ریخته شده را دایک کنید. مایع را با استفاده از پمپ یا تجهیزات خلاء خارج کنید یا بازیابی کنید. جاذب مورد استفاده را در ظروف مناسب، سرپوشیده و دارای برچسب برای دفع قرار دهید.

محصول بازیابی شده را در ظروف مناسب نگهداری کنید که عبارتند از: مقاوم در برابر خوردگی. جاذب آلوده خطری مشابه محصول ریخته شده دارد.

سایر اطلاعات: نشت های بزرگ: برای کمک با تامین کننده، آتش نشانی محلی و خدمات اضطراری تماس بگیرید. در صورت لزوم، موارد نشت را به مقامات محلی بهداشت، ایمنی و محیط زیست گزارش دهید.

کنترل های مهندسی برای اسید سولفوریک چیست؟
کنترل های مهندسی: در صورت لزوم از یک تهویه خروجی محلی و محفظه برای کنترل مقدار هوا استفاده کنید. از اقدامات کنترلی سختگیرانه مانند محفظه فرآیند برای جلوگیری از انتشار محصول در محل کار استفاده کنید. از یک سیستم تهویه خروجی مقاوم در برابر خوردگی جدا از سایر سیستم های تهویه استفاده کنید.

هنگام کار با اسید سولفوریک به چه تجهیزات حفاظت فردی (PPE) نیاز است؟
محافظت از چشم و صورت: در صورت امکان از عینک ایمنی شیمیایی و محافظ صورت استفاده کنید.

محافظت از پوست: از لباس های محافظ شیمیایی استفاده کنید. دستکش، پیش بند، چکمه.