استفاده از الکل طبی 99 درصد موجب درمان بیماری ام اس شد

هنگامی که الکل طبی 99 درصد به صورت خوراکی مصرف می شود، الکل طبی 99 درصد به طور گسترده در کبد متابولیزه می شود، به ویژه از طریق آنزیم CYP450. متابولیت استالدئید مسئول بسیاری از اثرات کوتاه مدت و بلند مدت سمیت اتیل الکل است.

الکل در سراسر دستگاه گوارش جذب می شود. تا حد کمی، جذب در مخاط دهان شروع می شود. الکل جذب شده در آنجا مستقیماً وارد خون می شود.

الکل جذب شده در روده ابتدا به کبد می رسد، جایی که تا حدی متابولیزه می شود: الکل طبی 99 درصد توسط آنزیم الکل دهیدروژناز به استالدهید تجزیه می شود، که سپس توسط استالدهید دهیدروژناز به استیل کوآنزیم A متابولیزه می شود.

اسید استیک از طریق چرخه اسید سیتریک و زنجیره تنفسی به CO2 تجزیه می شود و انرژی تولید می کند. در غلظت های بالاتر الکل در خون، تا 10 درصد الکل طبی 99 درصد علاوه بر این توسط سیستم میکروزومی اکسید کننده الکل طبی 99 درصد (MEOS) در کبد تجزیه می شود.

بخش اساسی MEOS CYP2E1 است. مصرف مزمن الکل منجر به القای CYP2E1 و در نتیجه تخریب سریع لایه های CYP2E1 می شود.

سرعت تجزیه توسط الکل دهیدروژناز تقریباً 1 گرم الکل به ازای هر 10 کیلوگرم وزن بدن و ساعت است که زمان تجزیه برای مردان و زنان کمی متفاوت است.

بالاترین غلظت الکل خون حدود 30 تا 60 دقیقه پس از مصرف الکل طبی 99 درصد به دست می آید، به همین ترتیب اگر دستگاه گوارش پر باشد.

در کمتر از 0.5 در هر میلی لیتر، الکل طبی 99 درصد عمدتا منجر به اثرات تحریک مرکزی و افزایش جزئی فشار خون می شود. بیش از 0.5 در هزار، افزایش افسردگی مرکزی، آرام بخشی، اختلال در تمرکز، اختلالات هماهنگی، محدودیت میدان دید، خواب آلودگی، سردرد، سرگیجه، افسردگی تنفسی و فراموشی وجود دارد.

غلظت های بالاتر الکل طبی 99 درصد بر سیستم قلبی عروقی با اتساع عروق محیطی، قرمزی پوست، از دست دادن گرما و کاهش فشار خون تأثیر می گذارد.